Yleiset ehdot

 

1. YLEISET EHDOT

Tillander.fi on Konttinen-Kultavirta Oy:n (y-tunnus 0210559-4) ylläpitämä ja omistama markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Konttinen-Kultavirta Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy Tillander.fi-verkkokaupan välityksellä.

Konttinen-Kultavirta Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Tillander.fi-verkkosivulla. Verkkokauppamme noudattaa täsmällisesti kaikkia Suomen lakeja. Mikäli Suomen lakiin tulee muutoksia, ne tulevat voimaan välittömästi.

Tillander.fi / Konttinen-Kultavirta Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Konttinen-Kultavirta Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Olemme velvollisia ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. ASIAKAS JA TIETOSUOJA

Konttinen-Kultavirta Oy myy tuotteita Tillander.fi-verkkokaupan kautta täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle, sekä yritysasiakkaille.

Kuluttajakaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa soveltuvaa Suomen ja Euroopan Unionin lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakaskaupassa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa. Kuluttaja-asiakkaalta vaadittavat yhteystiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritysasiakkailta vaaditaan edellä mainittujen tietojen lisäksi myös y-tunnus.

Tilauksen tehneiden asiakkaiden tiedot tallennetaan automaattisesti Tillander.fi-asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen.  Konttinen-Kultavirta Oy:llä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti, mikäli asiakas on tämän sallinut. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Tillanderin asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@tillander.fi Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta: https://www.tillander.fi/yksityisyys-tietosuoja/

Asiakkaalle voidaan ostamisen jälkeen lähettää tuotearvostelukutsu, kun tilaukseen on lisätty sähköpostiosoite. Arvostelukutsuun vastaaminen on vapaaehtoista. Kutsu sisältää ainoastaan asiakkaan jo ostamia tuotteita. Arvostelun yhteydessä ei näytetä julkisesti asiakkaan yhteystietoja. Tillander.fi käyttää arvosteluiden kautta kerättyjä tietoja asiakaskokemuksen, tuotevalikoiman ja palveluiden kehittämiseen.

Tillander.fi-sivustolla käytetään evästeitä (Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Tillander.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Tillander.fi:n verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Tillander.fi-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

 

3. VERKKOKAUPAN TUOTTEET JA HINNAT

Kaikki verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Mikäli verkkokaupan hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jo voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Olemme velvoitettuja ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi, mikäli tuote on hinnoiteltu väärin.

Mikäli verkkokaupassa on varastosaldovirhe (tämä koskee vain tuotteita, joita emme valmista itse), eikä tuotetta löydy tuotetta löydy varastostamme, otamme yhteyttä asiakkaaseen välittömästi. Pyrimme ensisijaisesti hankkimaan tuotteen mahdollisimman nopeasti varastoomme, jotta voimme toimittaa tuotteen asiakkaalle, mutta tällöin tuotteen toimitusaika pitenee. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa varastosaldovirheen vuoksi.

Tillander.fi-verkkokauppa ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi ja pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Konttinen-Kultavirta Oy myy tuotteita laissa asetettujen ikärajojen mukaan. Tilaamalla tuotteen ja hyväksymällä toimitusehdotan asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.

Tuotteille, jotka on valmistettu tai muokattu asiakkaan toiveiden mukaisesti, ei myönnetä palautusoikeutta. Kaiverretulla tuotteella ei ole palautusoikeutta. Mikäli asiakkaan toiveiden mukaan valmistetussa tai muokatussa tuotteessa on valmistusvika, palautusoikeus myönnetään.

4. TOIMITTAMINEN

Varastosta löytyvät tuotteet lähetämme samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen saapumisesta. Valmistamiemme korujen toimitusaika on 1 – 4 viikkoa. Ilmoitamme asiakkaalle tilauksen jälkeen korun arvioidun valmistumisajan. Voit tiedustella toimitusaikaa myös ennen tilauksen tekemistä asiakaspalvelustamme.

Käytämme verkkokauppamme tilausten lähettämiseen Postia ja Matkahuoltoa. Asiakas voi verkkokaupan kassalla valita haluamansa toimitustavan.

Toimitus postiin tai pakettiautomaattiin

Ilmainen toimitustapa yli 100 €:n tilauksille. Alle 100 €:n tilausten toimitusmaksu on 8 euroa. Paketti toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai pakettiautomattiin. Voit valita verkkokaupan kassalla haluamasi noutopaikan. Kun paketti lähtee meiltä, saat sähköpostiisi Postin seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi, saat saapumisilmoituksen puhelimeesi tekstiviestillä. Toimitusaika 1 – 2 arkipäivää. Noudathan tilauksesi nopeasti, sillä Posti säilyttää pakettia vain 7 vuorokautta, jonka jälkeen palautetaan takaisin meille.

Postin kotiinkuljetus

Ilmainen toimitustapa yli 250 €:n tilauksille. Alle 250 €:n tilausten toimitusmaksu on 15 €. Postin Kotipaketti on pääsääntöisesti perillä seuraavana arkipäivänä. Postista ollaan yhteydessä ja he sopivat kanssasi paketin jakeluajan. Jakeluajat vaihtelevat alueittain klo. 9 – 21 välillä. Kun paketti lähtee meiltä, saat sähköpostiisi Postin seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua.

Nouto myymälästä

Voit noutaa tilauksesi myös myymälästämme. Myymälämme sijaitsee Helsingissä osoitteessa Pohjoisesplanadi 37. Varastosta löytyvät tuotteet ovat noudettavissa myymälästä pääsääntöisesti 1 – 2 arkipäivässä, osa tuotteista on noudettavissa samana päivänä. Tilauksesta valmistamamme korut ovat noudettavissa 1 – 4 viikossa. Otamme sinuun tilauksen jälkeen sähköpostilla yhteyttä ja kerromme, milloin tilauksesi on noudettavissa myymälästä.

Mikäli mikään verkkokauppamme toimitustavoista ei ole mieluisa, mutta haluaisit kuitenkin tehdä tilauksen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@tillander.fi. Voimme sopia esimerkiksi tietyn kuriiripalvelun käytöstä.

5. MAKSAMINEN

Tillander.fi-verkkokaupassa voit maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP). Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express. Maksaminen onnistuu myös MobilePay:llä. Tarjoamme myös Klarnan lasku- ja osamaksupalveluita. Voit myös maksaa verkkokauppatilauksesi noudon yhteydessä myymälässä.

Maksuvälittäjänämme verkkopankki- ja korttimaksuissa, toimii Paytrail Oyj (2122839-7). Paytrail huolehtii maksujen turvallisuudesta. Paytrail on suomalainen maksulaitos ja sen maksupalvelut ovat käytössä yli 10 000 verkkokaupassa ja verkkopalvelussa. Paytrailin toiminnan tärkein periaate on turvallisuus. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattua eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

Klarnan lasku- ja osamaksupalveluista vastaa Klarna AB (SE556737-0431). Luotonantaja tarkistaa luotto- ja osoitetietosi, ja voi evätä luoton niiden perusteella. Tilaus toimitetaan ainoastaan luotonottajan Väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen ja myymme laskulla vain Suomessa vakinaisesti asuville asiakkaille. Jos sinulla on Klarnan laskuasioihin liittyvää kysyttävää voit ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@klarna.fi tai soittamalla numeroon +358 942599770.

Verkkopankkien maksupainikkeet

Tillander.fi-verkkokaupassa voit maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksupalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj on Suomen suurin verkkomaksuja välittävä yritys. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen Konttinen-Kultavirta Oy:lle. Tiliotteellasi näkyy maksunsaajana Paytrail Oyj.

Luotto- ja pankkikorttimaksut

Tillander.fi-verkkokaupassa voit maksaa Visa-, Visa Electron-, Mastercard- ja American Express-korteilla. Korttimaksamiseen liittyvän maksupalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7).  Tiliotteellasi näkyy maksunsaajana Paytrail Oyj, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

MobilePay

MobilePay on nopea ja turvallinen maksuratkaisu. Maksupalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7).  Voit lukea lisää tästä maksutavasta osoitteessa www.mobilepay.fi

 

Lasku ja osamaksu (Klarna)

Laskulla tai osamaksulla maksaessasi sinun tulee luovuttaa henkilötunnuksesi. Luotonantaja eli Klarna tarkistaa luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evää luoton niiden perusteella. Klarnan maksutavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan muistutusmaksu, alkaen 5 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla).

Luotonantaja on Klarna AB. Jos sinulla on tiliin tai laskuusi liittyvää kysyttävää niin suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnaan sähköpostitse asiakaspalvelu@klarna.fi tai soittamalla numeroon 09-42599771.

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen

6. PALAUTTAMINEN

Tillander-verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa joko postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan myymäläämme Pohjoisesplanadi 37.

Verkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta.

Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain mukaisesti palautuskelpoinen. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen on kuitenkin palauttaessa oltava täysin uudenveroinen ja naarmuton. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Tuotteille, jotka on valmistettu tai muokattu asiakkaan toiveiden mukaisesti, ei myönnetä palautusoikeutta. Kaiverretulla tuotteella ei ole palautusoikeutta. Mikäli asiakkaan toiveiden mukaan valmistetussa tai muokatussa tuotteessa on valmistusvika, palautusoikeus myönnetään.

Saat verkkokaupasta tilaamasi tuotteen mukana palautustunnuksemme, jolla pystyt palauttamaan paketin ilmaiseksi Postin palvelupisteen kautta. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@tillander.fi ennen palautuksen tekemistä.

Palautettavan tuotteen pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Pakkaathan myös huolellisesti ja siististi myös itse tuotteen (esim. korun ketju). Mikäli tuote on pakattu epäasianmukaisesti, emme ole vastuussa palautuksen vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.

7. TAKUU, TUKI JA VIRHEVASTUU

Tillander-korut

Tillander-koruilla on kahden vuoden takuu. Takuu ei koske sormuksia, joihin on tehty jälkikäteen koonmuutos. Tillander-timanttikoru kestää normaalikäytössä lähes ikuisesti. Omat kultaseppämme hoitavat mahdolliset takuuasiat. Kysy lisää takuusta timanttikoruillemme asiakaspalvelustamme 044 740 3385 tai asiakaspalvelu@tillander.fi

 

8. REKLAMAATIOT JA RIITOJEN RATKAISU

Reklamaatiot käsittelemme mieluiten kirjallisesti. Voit lähettää vapaamuotoisen reklamaation osoitteeseen asiakaspalvelu@tillander.fi. Liitäthän mukaan tilausnumerosi. Ostotodistusta tai kuittia verkkokauppatilauksesta emme tarvitse, sillä ne löytyvät tilausnumerolla järjestelmästämme.

Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta on mahdollista, että paketti vaurioituu matkalla meiltä asiakkaalle. Tarkistathan lähetystä noudettaessa, että paketti ei ole kärsinyt vaurioita. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, otathan meihin yhteyttä mahdollisimman pian.

Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet asiakkaan kanssa. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten välisillä neuvotteluilla, voi kuluttaja saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).